Niedziela, 26 października, 2025

Regulamin kampanii „Rowerowa wiosna”

 

  1. Organizatorem kampanii jest Gmina Miejska Rumia z siedzibą przy ul. Sobieskiego 7, 84-230 Rumia.
  2. Celem kampanii jest propagowanie zdrowego stylu życia, aktywności fizycznej, ekologicznych środków transportu oraz systematyczności.
  3. Kampania ma charakter konkursu i jest adresowana do wszystkich publicznych przedszkoli oraz szkół podstawowych w Rumi.
  4. Uczestnicy odbywają podczas kampanii indywidualne przejazdy do placówki oświatowej, za które otrzymują naklejki.
  5. Uczestnikami kampanii mogą być dzieci uczęszczające do publicznych przedszkoli, oddziałów przedszkolnych oraz klas I-III pod warunkiem, że ich placówka przesłała w wyznaczonym terminie kartę zgłoszenia oraz rodzice lub opiekunowie dzieci dostarczyli zgodę na udział dzieci w kampanii.
  6. Wypełnioną kartę zgłoszenia (stanowiącą załącznik nr 1 do regulaminu) placówki oświatowe muszą przesłać najpóźniej 16.04.2024 r.
  7. Koordynator placówki do 26.04.2024 r. do godz. 10:00 musi przekazać mailowo na adres m.walczak@um.rumia.pl iczbę uczestników. Na tej podstawie zostaną przekazane książeczki oraz naklejki.
  8. Każda uczestnicząca w kampanii placówka wyznacza koordynatora, który nadzoruje prawidłowy przebieg kampanii w placówce i jest w stałym kontakcie z organizatorem.
  9. Za aktywne przejazdy uznaje się przejazdy do szkoły lub przedszkola rowerem, hulajnogą, na rolkach, wrotkach, deskorolce, a także w przypadku dalszych odległości, podróże komunikacją miejską łączone z aktywnymi podróżami odbyte od 6 maja do 6 czerwca 2024 r.  (z wyłączeniem maksymalnie czterech dni wolnych dla poszczególnej klasy/oddziału).
  10. Dotarcie do szkoły lub przedszkola na hulajnodze elektrycznej nie będzie uznawane jako aktywny przejazd.
  11. W przypadku dzieci w wieku przedszkolnym (do lat 4) za aktywny przejazd do placówki uznaje się przejazd dziecka w foteliku rowerowym lub przyczepce rowerowej, prowadzonej przez rodzica lub opiekuna.
  12. Wyjazd, choroba oraz inne sytuacje losowe, które uniemożliwiają uczestnikowi aktywne dotarcie do placówki, nie stanowią podstawy do zaliczenia uczestnikowi aktywnego przejazdu w danym dniu.
  13. Rejestracja aktywnych podróży prowadzona jest każdego dnia kampanii poprzez odnotowanie przejazdu przy nazwisku uczestnika w dzienniku aktywności. Odnotowania dokonuje wychowawca lub inny wyznaczony pracownik danej placówki oświatowej.
  14. Za każdy przejazd uczestnik otrzymuje naklejkę do przyklejenia w książeczce rowerowej.
  15. Książeczki oraz naklejki do placówki oświatowej przekazuje organizator.
  16. Kampania zakłada rywalizację w formie zabawy na dwóch poziomach: indywidualnym oraz klasowym/grupowym.
  17. Dzieci, które uzyskają 100-procentową frekwencję, wezmą udział w losowaniu 10 bonów upominkowych. Warunkiem otrzymania bonu jest uzyskanie 100-procentowej frekwencji, a także obecność uczestnika oraz rodzica/opiekuna dziecka w trakcie losowania. W przypadku nieobecności wyczytanych osób losowanie zostaje powtórzone. O terminie wydarzenia organizator powiadomi placówki oświatowe uczestniczące w kampanii.
  18. O wyniku klasy/grupy decyduje liczba aktywnych podróży w stosunku do liczby zadeklarowanych uczestników w klasach/grupach. Przy czym frekwencja danej klasy/ grupy musi przekroczyć 65%.
  19. W każdej placówce biorącej udział w kampanii wśród klas I-III zostanie wskazana klasa, która uzyskała najwyższą frekwencję.
  20. W każdej szkole biorącej udział w kampanii, w której funkcjonują oddziały przedszkolne, zostanie wskazana jedna grupa przedszkolna, która uzyskała najwyższą frekwencję.
  21. W każdym przedszkolu biorącym udział w kampanii zostanie wskazana jedna grupa, która uzyskała najwyższą frekwencję.
  22. Klasy/grupy z najwyższą frekwencją otrzymają nagrody rzeczowe, które Organizator przekaże do placówki maksymalnie do 30 dni po zakończeniu kampanii.
  23. Klasa/grupa będzie mogła rywalizować o I. miejsce we frekwencji pod warunkiem, że liczba uczestników z danej klasy/grupy wyniesie co najmniej 50% ogółu.
  24. Lista uczestników w systemie informatycznym kampanii składa się wyłącznie z dzieci, których rodzice/opiekunowie wyrazili zgodę na udział w kampanii. Aktywne przystąpienie do udziału w kampanii przez dane dziecko może nastąpić w dowolnym dniu trwania kampanii poprzez zgłoszenie aktywnego przejazdu.
  25. Zadeklarowana liczba i frekwencja uczestników kampanii może zostać zweryfikowana przez organizatora w dowolnym momencie kampanii oraz po jej zakończeniu.
  26. Frekwencję nauczyciel lub koordynator może wprowadzać tylko do końca każdego tygodnia, czyli:
    1. do 12 maja za 6-10 maja;
    2. do 19 maja za 13-17 maja;
    3. do 26 maja za 20-24 maja;
    4. do 2 czerwca za 27-31 maja;
    5. 3-5 czerwca do 6 czerwca.
  27. W ostatnim dniu kampanii system zblokuje możliwość zaznaczania aktywności o godzinie 23:59.
  28. W przypadku wycofania się placówki z kampanii w trakcie jej trwania placówka ma obowiązek zwrotu otrzymanych materiałów graficznych organizatorowi.
  29. Kampania prowadzona jest z użyciem dedykowanego systemu informatycznego.
  30. Organizator utrwala fotograficznie przebieg kampanii. Wizerunek uczestników może zostać utrwalony, a następnie rozpowszechniony dla celów dokumentacyjnych, sprawozdawczych, reklamowych oraz promocyjnych. Zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. A ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. – uczestnicy biorący udział w ogłoszeniu wyników wyrażają zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych wizerunkowych na rzecz działań promocyjnych związanych z kampanią. Dane te mogą być wykorzystywane w mediach społecznościowych oraz tradycyjnych Urzędu Miasta Rumi, władz miasta oraz lokalnej prasie i mediach (np. biuletynie informacyjnym „Rumskie Nowiny”, Expressie Powiatu Wejherowskiego, Dzienniku Bałtyckim i jego dodatkach, portalu nadmorski24.pl, portalu gwe24.pl). Administratorem pozyskanych danych osobowych jest burmistrz Rumi, ul. Sobieskiego 7, 84-230 Rumia. Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych: iod@um.rumia.pl.
    Uczestnik ma prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, prawo do przeniesienia danych oraz prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie.
  31. Więcej informacji na temat kampanii można uzyskać w Urzędzie Miasta Rumi, w Wydziale Promocji i Zieleni Miejskiej (pokój 113). Osobą do kontaktu jest Magdalena Walczak – tel. 58 679 66 71, e-mail: m.walczak@um.rumia.pl  lub promocja@um.rumia.pl. 
  32. Organizator zastrzega sobie możliwość zmiany terminów wskazanych w regulaminie.
  33. Kwestie nieujęte w regulaminie rozstrzyga organizator.

 

 

Załącznik nr 1 do zarządzenia nr 2425/131/2024 burmistrza miasta Rumi z 11.04.2024 r.